BURSA İL MEM ARGE

Design FILS Projesi

Design FILS Projesi

 

     Bakanlığımızca, okullarda esnek ve teknoloji destekli öğrenme ortamlarının geliştirilmesini desteklemek amacıyla "Designing Future Innovative Learning Spaces (Design FILS) projesi yürütülmektedir. "Güncel Pedagojilerle Yenilikçi Öğrenme Ortamları Tasarlama" mesleki gelişim çalışması sürecinde yer alacaktır. Proje kapsamında Avrupa ile eş zamanlı yürütülecek mesleki gelişim çalışması, https://designfils.eba.gov.tr/ web adresi üzerinden erişilen çevrimiçi kurs platformunun yanı sıra, yerelde mentörler tarafından yüz yüze ya da çevrimiçi ortamda yürütülecektir.

     Belirtilen mesleki gelişim faaliyetine katılmak üzere ilimizden 120 gönüllü öğretmenimiz belirlenecektir. Eğitimlere katılacak mentör ve öğretmenler, mentörler tarafından düzenlenecek yüz yüze ya da çevrimiçi senkron eğitim tarihlerinde ve saat aralıklarında görevli-izinli sayılacaklardır. Katılımcı Profili - MEB'e bağlı K-12 düzeyindeki tüm okul kademelerinde çalışan ve tüm branşlardan ilgili öğretmenler (Orta düzey yabancı dil bilgisi ve Erasmus, eTwinning, Scientix, STEM Eğitimi gibi proje ve çalışmalarda yer almak, teknoloji destekli ve/ya yenilikçi öğrenme uygulamaları gerçekleştirmek ya da bu alanlara ilgi duymak tercih sebebi sayılacaktır.)

Eğitim Süresi ; 6 Hafta (5 Hafta Eğitim + 1 Hafta Uygulama-Senaryo Geliştirme)

Başvurmak isteyen öğretmenlerimizin formu doldurması rica olunur.

(Sertifikalı Eğitimdir)

 

 

...:: BAŞVURU FORMU ::... 

 

 

 

Design FILS Nedir?

 Teknoloji her geçen gün ilerlemekte ve tüm ülkeler gibi ülkemiz de yeni teknolojilerin getirdiği değişiklikleri takip etmektedir. Toplumların gelişmesi bu değişimlere uyum sağlayarak mümkün olacaktır. Ancak bu değişimlerin toplum olarak benimsenmesi yenilikçi yaklaşımların ülke politikalarına yerleşmesiyle mümkündür ve bu sürecin en önemli aktörleri geleceğin aktif işgücü olan okul çağındaki öğrencilerdir. Öğrencilere yenilikçi esnek öğrenme alanları yaratarak onları 21.yüzyıl becerilerine sahip, özgüvenli bireyler olarak yetiştirmek eğitim alanında politika belirleyicilerin görev ve sorumluluğudur.

Bazı Avrupa ülkeleri yenilikçi öğrenme alanları konusunda stratejiler geliştirmekte ve yenilikçi yaklaşımı eğitimde öncelikleri arasına koymaktadır. Ülkemizde de bu alanda çalışmalar yapılmakla birlikte yenilikçi öğrenme alanları oluşturma konusunda bir standart çerçeve belirlenmemiştir. Proje kapsamında öncelikle gelişmiş Avrupa ülkelerinin esnek öğrenme alanlarında iyi örnekleri incelenecektir. "Designing Future Innovative Learning Spaces" ileriye yönelik yenilikçi eğitim politikaların geliştirilmesini öngörerek teknolojik gelişmelere ayak uydurabilen ve ötesinde katkı sağlayabilen nesiller yetiştirmeyi hedeflemektedir.

DFILS bilgi ve iletişim teknolojilerinin yenilikçi öğrenme ortamlarında kullanılabilmesini, gelişen ve değişen uygulamaların çok-disiplinli alanlara aktarılabilmesini ve gerçek hayat problemlerine dayalı senaryoların esnek öğrenme ortamlarında bilimsel basamaklar izlenerek çözülmesini amaçlamaktadır. Proje kapsamında kurulacak olan Yenilikçi Çevrimiçi Eğitim Platformu projenin sürdürülebilirliği bakımından büyük önem taşımaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce yürütülecek ve 7 Avrupa üyesi ortağın katkılarıyla hayata geçirilecek olan projemiz Avrupa Okul Ağı (European SchoolNet) 'nın da desteklediği yenilikçi ve esnek öğrenme ortamlarının uygulamalarıyla paralel hedeflere hizmet etmekte olup STEAM eğitiminin ülkemizde ve Avrupa düzeyinde yaygınlaştırılmasına katkı sağlayacaktır.

Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülmekte olan 'DesignFILS' bir Erasmus+ KA2 Okul Eğitimi alanında stratejik ortaklık projesidir. Yenilikçi uygulamaları destekleyen Avrupa Okul Ağı'nın da ortaklarından olduğu proje yenilikçi, multi-disipliner, dijital becerilerin temelde olduğu esnek öğrenme alanlarının tasarlanmasını amaçlamaktadır. AB düzeyinde gerçek yaşama dayalı öğrenme senaryoları geliştirerek pedagojik bir çerçeve ortaya koyulacaktır. Projede Türkiye, Belçika, Portekiz, İspanya, Avusturya ve Çekya'dan ortaklar bulunmaktadır. Proje faaliyet süresi 36 aydır. Projeden elde edilecek en önemli çıktılar yenilikçi eğitim çerçevesi ve bu çerçevede oluşturulacak çevrimiçi eğitim platformudur.

 

Bağlarbaşı Mahallesi 2. Nilüfer Sokak No 43 Osmangazi / Bursa - 90 224 225 25 78

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.