Page 53 - 2024_e bulten_ocak
P. 53

BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ / AR-GE





                                  ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ


                                         INITIAL TEACHER



                                         EDUCATION (ITE)


                                                 İŞ BİRLİĞİ




             ITE kapsamında, pedagojik formasyon eğitimindeki ders konusu "Eğitimde Yapay Zeka ve Teknoloji" idi.

         Geleceğin  öğretmenlerine  Proje  Tabanlı  Öğrenme,  Blended  Learning  ve  eTwinning  Avrupa  Okul  Eğitimi
         Platformu  hakkında  bilgi  verdik.  Bu  ders  kapsamında  öğrencilere  öğretim  süreçlerinde  yapay  zeka  ve
         teknolojinin  nasıl  entegre  edilebileceği  konusunda  kapsamlı  bir  anlayış  kazandırmaya  odaklandık.  Proje

         Tabanlı  Öğrenme,  Blended  Learning  ve  eTwinning  Avrupa  Okul  Eğitimi  Platformu  gibi  yenilikçi  öğrenme
         yaklaşımlarını inceleyerek bu metodolojilerin sınıf içindeki uygulanabilirliklerini ve öğrenci başarısına olan

         etkilerini değerlendirdik.


               Proje Tabanlı Öğrenme ile öğrencilerin kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda derinlemesine öğrenmelerini

         desteklemeyi  amaçladık.  Blended  Learning  konusunda  öğrencilere,  geleneksel  sınıf  içi  öğretimin  dijital
         araçlarla  nasıl  zenginleştirilebileceği  ve  çevrim  içi  kaynakların  nasıl  etkili  bir  şekilde  kullanılabileceği

         konusunda  bilgiler  aktardık.  Ayrıca  eTwinning  Avrupa  Okul  Eğitimi  Platformu  aracılığıyla  öğrencilere,
         uluslararası iş birliği projeleri oluşturarak kültürlerarası anlayışlarını genişletme ve dil becerilerini geliştirme

         fırsatı sunduk.
             Bu ders ile öğrencilerle sadece öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda

         öğrenci  merkezli  ve  teknoloji  destekli  sınıfların  nasıl  tasarlanacağına  dair  stratejiler  de  sunarak  onları
         geleceğin eğitim ortamlarına hazırlanılması hedeflendi.




























                                                            53             AR-GE  E-BÜLTENİ / OCAK 2024
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58