Page 53 - 2024_e bulten_ocak
P. 53
BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ / AR-GE
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
INITIAL TEACHER
EDUCATION (ITE)
İŞ BİRLİĞİ
ITE kapsamında, pedagojik formasyon eğitimindeki ders konusu "Eğitimde Yapay Zeka ve Teknoloji" idi.
Geleceğin öğretmenlerine Proje Tabanlı Öğrenme, Blended Learning ve eTwinning Avrupa Okul Eğitimi
Platformu hakkında bilgi verdik. Bu ders kapsamında öğrencilere öğretim süreçlerinde yapay zeka ve
teknolojinin nasıl entegre edilebileceği konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmaya odaklandık. Proje
Tabanlı Öğrenme, Blended Learning ve eTwinning Avrupa Okul Eğitimi Platformu gibi yenilikçi öğrenme
yaklaşımlarını inceleyerek bu metodolojilerin sınıf içindeki uygulanabilirliklerini ve öğrenci başarısına olan
etkilerini değerlendirdik.
Proje Tabanlı Öğrenme ile öğrencilerin kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda derinlemesine öğrenmelerini
desteklemeyi amaçladık. Blended Learning konusunda öğrencilere, geleneksel sınıf içi öğretimin dijital
araçlarla nasıl zenginleştirilebileceği ve çevrim içi kaynakların nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği
konusunda bilgiler aktardık. Ayrıca eTwinning Avrupa Okul Eğitimi Platformu aracılığıyla öğrencilere,
uluslararası iş birliği projeleri oluşturarak kültürlerarası anlayışlarını genişletme ve dil becerilerini geliştirme
fırsatı sunduk.
Bu ders ile öğrencilerle sadece öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda
öğrenci merkezli ve teknoloji destekli sınıfların nasıl tasarlanacağına dair stratejiler de sunarak onları
geleceğin eğitim ortamlarına hazırlanılması hedeflendi.
53 AR-GE E-BÜLTENİ / OCAK 2024