Page 59 - 2024_e bulten_ocak
P. 59

BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ / AR-GE






                                       BURSA’DA İLK FCL


                            (FUTURE CLASSROOM LAB)


                           “GELECEĞE YÖN VERENLER”



                          SINIFI AKREDİTASYON ALDI





                    Avrupa  Okul  Ağı  (European  Schoolnet),  öğrencilerin  ve  öğretmenlerin  eğitimde  yenilikçi  uygulamaları

        geliştirmeleri için bireysel becerilerden başlayıp öğrencilerin öğrenme stilleri, esnek öğrenme ortamları tasarımı,
        mevcut ve gelişmekte olan yenilikçi teknolojiler ve eğitimi gibi boyutlarda çalışmalar yapan yenilikçi öğrenme

        laboratuvarları  için açık bir ağ kurmuştur. Avrupa Okul Ağı tarafından belirlenmiş kriterleri karşılayan öğrenme
        alanları, akreditasyon alarak bu ağa katılırlar. Akredite edilen ağ üyeleri FCL (Future Classroom Lab) logosunu

        ve rozetini kullanabilir ve böylece çalışmalarının FCL ile bağlantısını tescillenmiş olarak gösterebilirler.
               Geleceğe Yön Verenler FCL – Bursa İnegöl Vehbi Koç İlkokulunda akreditasyon alarak Uluslararası Öğrenme
        Laboratuvarları Ağı'na katıldı. "Geleceğe Yön Verenler”, 7-10 yaş grubundaki 1. sınıf ile 4. sınıf öğrencilerine

        yönelik olarak tasarlanmış bir eğitim ortamını temsil etmektedir. Bu öğrenme ortamında Millî Eğitim Bakanlığı
        müfredatı uygulanırken, teknolojiyi derslere başarılı bir şekilde entegre edilmektedir. Bu yaklaşım sayesinde,

        öğrencilere daha kalıcı, keyifli ve katılımcı bir öğrenme deneyiminin sunulması amaçlanmaktadır.


             Sıralar, öğrencilere esnek bir öğrenme ortamı sağlamak amacıyla
        altılı  kümeler  şeklinde  tasarlanmış  ve  hafif  sandalyelerle

        desteklenmiştir.  Her  öğrencinin  bireysel  ihtiyaçlarına  uygun  olarak,
        sınıfta  dizüstü  bilgisayarlar  ve  internet  erişimi  bulunmaktadır.  Bu

        imkânlar sayesinde öğrencilerimiz, araştırma yapma, kendi çekimlerini
        yapma, sunum hazırlama ve 3D tasarımlar oluşturma gibi etkinliklere
        katılma fırsatı bulmaktadırlar.

             Sanal gerçeklik gözlükleri aracılığıyla, öğrenciler dünyanın farklı
        yerlerini keşfederken aynı zamanda sanal müze gezileri yapmakta ve

        kendi  tasarımlarını  sanal  ortamda  paylaşmaktadırlar.  Sınıfın  bir
        bölümü, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmeleri için kitaplık ve

        armut  koltuklardan  oluşturulmuştur.  Bu  alan,  öğrencilerimizin
        eğlenirken aynı zamanda zihinsel becerilerini geliştirebilecekleri çeşitli

        akıl oyunlarına ev sahipliği yapmaktadır.




                                                            59             AR-GE  E-BÜLTENİ / OCAK 2024
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64