Page 32 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 32

eTwinning ÇALIŞMALARI                                                                                                               eTwinning ÇALIŞMALARI


                  CODEWEEK (KODLAMA HAFTASI) ÇALIŞMALARIMIZ






                                                                Bu yıl 8-23 Ekim 2022 tarihlerinde tüm

                                                                Avrupa’da düzenlenen Kodlama Haftası
                                                              (CODE WEEK 4 ALL CODE) ve Mükemmel-

                                                                lik Sertifikası için ‘’Kod-Bursa’’ koduyla
                                                                 ortak çalışmalar hazırladık. Matematik

                                                              dersinin öğrenimini günlük yaşam becerile-
                                                               rine uyarlayarak kolaylaştırmak amacıyla

                                                                başlatılan seferberlik kapsamında birçok
                                                               çalışma eş zamanlı olarak yapılmakta olup

                                                                Kod Haftası 2022 yılı teması “Matematik”
                                                                           olarak belirlenmiştir.




                        HAREZMİ EĞİTİM MODELİ ÇALIŞMALARIMIZ




         Koordinatörlüğümüz  bünyesinde  yürüttüğü-
         müz bir diğer proje Harezmi Eğitim Modeli’dir.

         Harezmî  Eğitim  Modeli,  çocukların  teknolojiyi
         kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmele-

         rinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri

         özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile
         belirlediği  süreci,  öğretmenleri  ile  değerlendi-

         rip güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Mü-
         dürlüğü tarafından geliştirilmiş olup diğer iller

         tarafından da uygulanmakta olan bir eğitim modelidir. Eğitimin diğer süreçlerini doğ-

         rudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir.
         Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma

         tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücün-

         den faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir.






          32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37