Page 12 - ECEP_Kitap
P. 12

PROJENİN AMACI: Öğretmenlerin mesleki gelişimine katkıda bulunmak, okul öncesi eğitim kurumlarının kapasitesini
        geliştirmek  ve  toplumda  okul  öncesi  eğitimin  önemi  konusunda  farkındalık  yaratarak  okullaşma  oranında  artış
        sağlamak.

        DAYANAK:


        1. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Kanunu

        1.Kısım 2. Bölüm Madde 13 – Her derece ve türdeki ders programları ve eğitim metotlarıyla ders araç ve gereçleri,
        bilimsel  ve  teknolojik  esaslara  ve  yeniliklere,  çevre  ve  ülke  ihtiyaçlarına  göre  sürekli  olarak  geliştirilir.  Eğitimde
        verimliliğin artırılması ve sürekli olarak gelişme ve yenileşmenin sağlanması bilimsel araştırma ve değerlendirmelere
        dayalı olarak yapılır. Bilgi ve teknoloji üretmek ve kültürümüzü geliştirmekle görevli eğitim kurumları gereğince donatılıp
        güçlendirilir; bu yöndeki çalışmalar maddi ve manevi bakımından teşvik edilir ve desteklenir.

        Madde  17  –  Milli  eğitimin  amaçları  yalnız  resmi  ve  özel  eğitim  kurumlarında  değil,  aynı  zamanda  evde,  çevrede,
        işyerlerinde, her yerde ve her fırsatta gerçekleştirilmeye çalışılır.

        2.  MEB 2023 Eğitim Vizyon Belgesi


        HEDEF 2.Erken Çocukluk Eğitim Hizmetlerine Yönelik Bütünleşik Bir Sistem Oluşturulacak
        1.Resmi ve özel, farklı kurum ve kuruluşların inisiyatifinde yürütülen her yaş grubundaki tüm erken çocukluk eğitim
        hizmetlerinin  izlenmesi,  değerlendirilmesi  ve  iyileştirilmesine  yönelik  ortak  kalite  standartları  oluşturulacak  ve
        uygulamalar izlenecektir.
        2.Çocukla  ilgili  tüm  yerel  kurum  ve  kuruluşlar  harekete  geçirilecek  ve  tamamlayıcı  bir  iş  birliği  çerçevesi  teşvik
        edilecektir.


        HEDEF 3. Şartları Elverişsiz Gruplarda Eğitimin Niteliğı̇ Artırılacak
        1.Farklı kurum ve kuruluşlar ile halk eğitim merkezleri iş birliğinde anne babalara yönelik çocuk gelişimi ve psikolojisi
        odaklı eğitimler yaygınlaştırılacaktır.

        3.  Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2019-2023 Stratejik Planı


        Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün 2019-2023 Stratejik planında “Okul öncesi eğitimi yaygınlaştıracak ve geliştirecek
        çalışmalar yapmak” Temel eğitim birimimizin faaliyet alanı olarak tarif edilmiştir.
        Bursa  İl  Milli  Eğitim  Müdürlüğümüzün  2019-2023  Stratejik  planında  “Eğitime  ilişkin  projeler  hazırlamak,  uygulamak”
        Strateji Geliştirme Faaliyetleri arasında yer almaktadır.

        Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün 2019-2023 Stratejik planı Amaç ve Hedeflere İlişkin Mimari bölümü

        Amaç  3:  Okul  öncesi  eğitim  ve  temel  eğitimde  öğrencilerimizin  bilişsel,  duygusal  ve  fiziksel  olarak  çok  boyutlu
        gelişimleri sağlanacaktır.
        Hedef  3.1:  Erken  çocukluk  eğitiminin  niteliği  ve  yaygınlığı  artırılacak,  toplum  temelli  erken  çocukluk
        yaygınlaştırılacaktır.
        Hedef 3.2: Öğrencilerimizin bilişsel, duygusal ve fiziksel olarak çok boyutlu gelişimini önemseyen, bilimsel düşünme,
        tutum ve değerleri içselleştirebilecekleri bir temel eğitim yapısına geçilerek okullaşma oranı artırılacaktır.

        PROJENİN HEDEF KİTLESİ: Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım ilçelerindeki farklı sosyoekonomik yapıdaki anaokulu ve
        bünyesinde  anasınıfı  bulunan  eğitim  kurumlarında  çalışan  okul  öncesi  öğretmenleri,  bu  alanda  eğitimci  olmak  için
        öğrenim gören öğrenci ve okul öncesi çağda çocuğu bulunan vatandaşlar, dolaylı olarak 3-6 yaş grubu çocuklardır.





                                                                                                                10
                            ar      ge                                            / bursailmemarge     bursaarge.meb.gov.tr

                             BURSA
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17