Page 20 - ECEP_Kitap
P. 20
Stratejik planlamanın en önemli unsurlarından biri GZFT analizidir. Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün
2019-2023 Stratejik planı tablo 13 Zayıf Yönler bölümünde “Okul öncesi okullaşma oranlarının düşük olması”
maddesi bulunmaktadır. Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün 2020 yılı performans programında 3-5 yaş
okullaşma oranı %44,13 tür. Okul öncesi eğitimin önemli olduğunu düşünen, ancak orada yapılan her çalışmanın
bir kazanım geliştirmek için uygulandığını kavrayamayan ya da okul öncesi eğitim kurumlarının sadece hoşça
vakit geçirmek için olduğunu düşünen bir kesim olduğu tecrübeli okul öncesi öğretmenleri tarafından dile
getirilmektedir. Okul öncesi eğitimde yapılan etkinliklerin çocuğa hangi kazanımları getirdiğini açıkladıktan sonra
bu kurumlarda uygulanan etkinlik örneklerini paylaşmak toplumda farkındalık geliştirmek ve okul öncesi eğitime
katılım konusunda teşvik etmek açısından önemlidir. Okul Öncesi Eğitim konusunda uzman kişilerle yapılacak
atölyeler öğretmenlerimizin mesleki gelişimine katkıda bulunurken yapılan aile eğitimleri anne babalarda
farkındalık oluşturacaktır düşüncesi ile projemizin temellerini attık.
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında yapılan etkinliklerin her birinin Okul Öncesi Eğitim Programında belirtilen
kazanımlara ulaşmak için araçlar olduğunu vurgulayarak farkındalık yaratmak ve bu sayede okul öncesi
eğitim çağındaki okullaşma oranını artırmak için çalıştık.
Çocuğun var olan yeteneklerini geliştirmek, yeni beceriler edinmesine katkıda bulunmak üzere okul öncesi
eğitim programımızın kazanım ve göstergelerini elde edebilmek için “ben böyle yaptım” diyebilecek (kendi
yöntemini geliştirmiş) 20 öğretmenimizi bir araya getirerek fikir alışverişinde bulunabilecekleri bir ortam
oluşturduk.
Projede görev alan okul öncesi öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Okul Öncesi
Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER) programını uygulamalarını
sağlayarak, öğretmenlerin ailelere eğitim vermelerine rehberlik ettik. Öğretmenlerin kendi velileri dışında
görev yaptıkları okul bölgesinde henüz okul çağına gelmemiş çocuğu olan ailelere de ulaşmalarını
amaçladık. Böylelikle okul çağına gelmeden aileler okul öncesi eğitime ilişkin bilgilendirilmiş oldular. Aileler
ve çocuklar ilk kez okul öncesi eğitim kurumlarıyla tanıştırıldı.
Alanında uzman konuklarla yaptığımız aile eğitimlerini hem çevirim içi hem de Bursa MEM YouTube
kanalından canlı olarak gerçekleştirdik. Canlı yayın videolarının kanalda sürekli yayında kalmasını
sağlayarak daha çok aileye ulaştık, ulaşmaya devam ediyoruz.
Öğretmenlerimizin Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Programında yer alan gelişim gruplarındaki kazanım ve
göstergeleri gerçekleştirmek için Covid 19 salgın koşullarına uygun özgün örnek etkinlikler oluşturmasına
destek olduk. Her ay farklı bir gelişim alanının kazanım ve göstergeleri çerçevesinde belirlenen temalara ait
etkinlik videolarını Bursa MEM YouTube kanalından ve AR-GE web sitesi "projelerimiz" linkinden yayınladık
ve kitaplaştırdık.
“Erken Çocukluk Eğitimi Projesi” kitabının okul öncesi öğretmenleri, bu alanda eğitimci olmak için öğrenim
gören öğrenci ve okul öncesi çağda çocuğu bulunan vatandaşlarımıza rehber olmasını diliyor, kitabın
hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.
Proje Ekibi
18
ar ge / bursailmemarge bursaarge.meb.gov.tr
BURSA