Page 33 - 2023_e bulten_temmuz.indd
P. 33
eTwinning ÇALIŞMALARI
eTwinning BURSA ÇALIŞMALARIMIZ
Avrupa Komisyonu’nca da belirtildiği üzere; sürdürülebilir bir geleceğin anahtarı olan
eğitim giderek daha dijitalleşmekte, beraberinde farklı riskler ve fırsatları getirmektedir.
Bu da eğitimin gerekli becerileri sağlaması ve beraberinde gelen fırsat ve riskleri ele al-
ması gerektiği anlamına gelmektedir. Deneysel öğrenme, bulut teknolojileri ve harman-
lanmış öğrenme için laboratuvarlar günlük öğretme ve öğrenmenin bir parçası haline
gelmektedir. Çapraz yetkinliklerin zorunlu hale geldiği günümüzde, eğitim müfredatlar
arası ve çok paydaşlı iş birliği yoluyla sürdürülebilir bir gelecek yaratmanın anahtarı ol-
maktadır. Öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin hem bugünkü toplumumuzda aktif ve
sorumlu vatandaşlar olmalarını, hem de yarının dünyasında gereken becerilere sahip
olmalarını sağlayacak yetkinliklerle donanmış bireyler olmalarını sağlamak en önemli
hedeflerimiz arasındadır. 20. Millî Eğitim Şûrası ana konularından; Temel eğitimde fırsat
eşitliği, mesleki eğitimin iyileştirilmesi, öğretmenlerin mesleki gelişimi, sürdürülebilir
kalkınma için belirlenen küresel amaçlar, çevresel sürdürülebilirlik, barış, adalet ve kap-
sayıcı toplumlar ana temaları çalışmalarımızın temelini oluşturmuştur.
Bu çerçevede, eğitimdeki hızlı dijital dönüşüm sürecini yöneterek, öğretmenlerimizin ve
öğrencilerimizin teknolojik becerilerini ve dijital okuryazarlıklarını geliştirme amaçlı eği-
timlerimiz, teknolojinin eğitime doğru entegrasyonuyla, bilgi erişimini kolaylaştırmakta,
öğrencilerin kendi öğrenmelerini yönetme yeteneğini de artırmaktadır. eTwinning Bur-
sa Ekibi olarak, bu hedefler doğrultusunda, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize gerekli
becerileri ve araçları sağlamak için süregelen çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Öğretmenlerimize ve öğrencilerimize Avrupa’daki meslektaşlarıyla etkileşim kurma ve
proje temelli öğrenme imkânı sunan eTwinning Avrupa Okul Eğitim Platformu’nu (ESEP)
aktif ve verimli bir şekilde kullanma hedefimizle düzenlediğimiz sistematik eğitimler ne-
ticesinde ilimizde nitelikli bir şekilde yürütülen proje sayısı hızla artış göstermektedir.
33