Page 67 - 2024_e bulten_ocak
P. 67

BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ / AR-GE






                                              ‘’GÖR BENİ’’






                      ÖZEL EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK

                          FARKINDALIĞI ARTTIRMA PROJESİ


           “Bir arkadaş, bir oyun, bin empati” sloganı ile yola çıktığımız
     projemizin konusu; ilköğretim okullarımızın özel eğitim alt sınıflarında
     öğrenim gören görme engelli, orta düzeyde zihinsel engelli ve otizmli

     öğrencilerimizin  diğer  sınıflarda  öğrenim  gören  arkadaşlarıyla  bir
     araya geleceği etkinlikler ile engelli bireylere karşı empati duygusunu

     geliştirmek, çocukların hem kendilerini hem de başkalarını daha iyi
     anlamalarına ve toplumda daha sorumlu bireyler olmalarına olanak

     sağlayacak çalışmalara yer vermektir.











                                                      Projemiz 2023-2024 eğitim öğretim yılında Gülhanım Karasu
                                                İlkokulunda pilot uygulama olarak yapılmaya başlamıştır. Projemizin
                                                uygulama  sürecinde,  özel  eğitim  sınıfı  öğrencilerimiz,  diğer

                                                sınıflardaki  akranlarıyla  bir  araya  gelip  oyunlar  oynamışlar,  keyifli
                                                anlar yaşanmıştır.







              Özel eğitim alt sınıflarımızda kullanılan etkili yöntemlerden biri

     de Türkçe dersi etkinlikleridir. Araştırmalar görme engelli çocukların
     dinlediklerini  ifade  edebilme  becerilerinin  gelişmiş  olduğunu

     göstermektedir.  Bunun  içinde  yapılabilecek  en  doğru  etkinliklerden
     biri etkileşimli kitap okumadır. Bu amaçla, 3H sınıfı öğrencilerimiz,
     özel  eğitim  alt  sınıflarındaki  arkadaşlarıyla  kitap  okuma  ve

     yorumlama  sürecine  başlamışlardır.  Atölye  öncesi  ve  sonrasında
     yapılan tutum anketi ile süreç ile ilgili bilgi edinilmiştir.





                                                          67               AR-GE  E-BÜLTENİ / OCAK 2024
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72