Page 69 - 2024_e bulten_ocak
P. 69

BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ / AR-GE



               2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI FAALİYETLERİ


               Zekâ Oyunları Süper Lig Bursa Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle hazırlandı. Zekâ Oyunları Süper Ligi bu yıl 81
       ilkokul, 44 ortaokulumuzun katılımıyla gerçekleştirildi. Müdürlüğümüze bağlı Resmi Temel eğitim kurumlarından

       196 gönüllü öğretmenimizin danışmanlığında ilkokul ortaokul olmak  öğrencimizin  katılımıyla gerçekleştirildi. Grup
       aşaması 29 Eylül 2023 te başlayıp 08 Aralık 2023 tarihinde tamamlandı. Gruplarında 16 ilkokul 8 ortaokul finallere

       katılmaya hak kazandı.
              Zekâ oyunları süper ligin final aşaması 15-16-17 Ocak 2024 tarihinde yapılacaktır.


                                                         Yarışma süreç odaklı yapılmaktadır. Lig sürdürülebilir şekilde
                SONUÇLAR                         her  eğitim-öğretim  yılında  uygulanabilir.  Bu  sürecin  yönetiminde
                                                 yarışmaların  her  yıl  yenilebilir  prosedürler  ile  devamının  mümkün
                         VE                      olması sebebiyle yarışmaya olan katılımlar devam etmekte ve yıllara


              BEKLENTİLER                        göre  katılımlar  artmaktadır.  Bu  sürecin  beklentileri  arasında

                                                 sportmenlik,  analitik  düşünme,  fair  play,  oyunun  birleştiriciliği  ve
                                                 yaratıcı  düşünmenin  uygulanabilir  beceriler  ile  yaşamda  yer
                                                 almasına yönelik öğrenci kazanımlarının gerçekleştiği görülmektedir.

                                                        Yarışmaların lig usulü olarak uygulanması sebebiyle öğrencilerin
                                                 anlık  başarı  duyguları  veya  geçici  başarılar  yaşaması  problemi

                                                 ortadan kaldırarak süreçsel olarak duyuşsal ve bilişsel kazanımlar
                                                 elde etme imkanı oluşturmaktadır. Farklı okullarda gerçekleştirilen

                                                 müsabakalara katılım sağlayan öğrencilerin farklı okul kültürlerini
                                                 tanımaları, başka okullarda eğitim gören akranları ile sosyal ilişkiler

                                                 kurmaları  ve  oyunun  birleştirici  gücü  ile  eğitim  süreçlerini
                                                 birleştirmeleri  sağlanmıştır.  Bu  süreçte  ligin  uzun  bir  takvimde
                                                 uygulanması öğrencilerdeki isteği, motivasyonu ve başarı arzusunu

                                                 artırarak devamlılık esaslı bir katılımcılığa dünüştürmektedir.



























                                                          69               AR-GE  E-BÜLTENİ / OCAK 2024
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74