Page 82 - 2024_e bulten_ocak
P. 82
BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ / AR-GE
Öğrencilerimiz drama atölyesi ile başlayıp, özgün masalların anlatıldığı, özel bestelerin farklı müzik
aletleriyle seslendirildiği, masalın temasına uygun görsel sanat etkinliklerinden oluşan atölye
çalışmalarında farklı deneyimleri yaşarken velilerimiz de ‘Aile Eğitimi Atölyesinde’ “etkili iletişim becerileri,
kaygı yönetimi, stresle başa çıkma yöntemleri, çatışma çözme yöntemleri, psikolojik sağlamlık, erken
ergenlik” gibi konularda çocuklarımızı anlamaya ve onlara yol göstermeye yönelik kıymetli bilgilerin izini
sürüyorlar. Birçok sanatsal etkinliklerle farklı yetenekleri ve becerileri ortaya çıkan çocuklarımız atölye
çalışmalarının yanı sıra aileleriyle birlikte ilimizin çeşitli müze ve kültür merkezlerini görüp tanımaktalar.
Proje Osmangazi, Nilüfer ve Yıldırım ilçelerinde uygulanmaya 2022 yılı Nisan ayında COVİD -19 sürecinde
anne veya babasını kaybeden çocuklar hedef kitle seçilerek başlatıldı. Yeni eğitim öğretim yılında,
gerçekleşen sonuçların değerlendirilerek hedef kitle ve içerik genişletildi. Okulların rehberlik servisi risk
haritalarında yer alan dezavantajlı çocuklar, 2. Dönemde ülkemizde yaşanan depremden etkilenen
İlköğretim 1. ve 2. kademe öğrencileri ve aileleri oldu.
Müdürlüğümüze bağlı yurtlarda, Turizm Otelcilik Liselerinde konaklayan depremden etkilenen öğrenci
ve ailelerine yönelik atölye çalışmalarımızı, Gençlik Spor İl Müdürlüğü işbirliğinde Nilüfer Gençlik Merkezinde
gerçekleştirdik. Projemizin Ocak ayında Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleşen dönem sonu şenliğine farklı
okullarımızdan 585 ilkokul öğrencisi ve 21 öğretmen katıldı.
AR-GE E-BÜLTENİ / OCAK 2024 82