Page 86 - 2024_e bulten_ocak
P. 86

BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ / AR-GE







                                   YARINLARA IŞIK OL


                                                 PROJESİ







                   Yarınlara ışık olabilme ihtimalinin insanda yarattığı iç huzuru tanımlamak kelimelerle anlatmak
          kifayetsiz olabiliyor. Bir yaraya merhem olmak, bir kalbe dokunmak, umut olmak, sevgiyle ilgiyle ‘Seni

          görüyorum,  senin  farkındayım.’  diyebilmek  yarınlara  umutla  bakabilmek  için  yeterlidir  bazen.  Kendisini
          yalnız ve çaresiz hissedenlerin derdiyle dertlenmek, haline çözüm üretmek yarınlarımıza dair ümitlerimizi
          yeşertmeye yetiyor. İşte bu yoğun duygularla hayata geçirilen ‘Yarınlara Işık Ol!’ projesi, hastanede uzun

          süre  tedavi  gören  çocuk  hastaları,  ebeveynlerini  ve  kardeşlerini,  hastanede  ve  evde  eğitim  verecek
          öğretmenleri, evde eğitim alan çocuk hastaları kapsamaktadır.

                    2022 Mart ayında veri araştırması ve hastane ziyaretleri yapılarak ön hazırlıklarına başlanan proje
          Valilik  onayı  sonrası  Nisan  ayında  İl  Sağlık  Müdürlüğü  ile  yapılan  “Hastanede  Eğitim”  temalı  iş  birliği

          protokolü ile hayata geçirildi.



                  Anayasanın 42. Maddesinde de ifade bulduğu üzere ‘Kimse eğitim ve öğrenim hakkından yoksun
          bırakılamaz.’  Buradan  hareketle  3-18  yaş  arası  tedavi  sürecinde  olup  hastanede  ve  evde  eğitim  alan
          çocuklarımızın  eğitimlerine  devam  edebilmeleri  için  hastanelerde  eğitim  atölyeleri  kriterleri  belirlenerek

          ‘Hastane  Sınıfları’  açılması,  açık  olan  hastane  sınıflarının  iyileştirilmesi,  çocuk  hastalara  yönelik  eğitim
          içeriklerinin geliştirilerek hastane sınıfı öğretmenlerin yetiştirilmesi ve ailelerin eğitim düzeylerinin artırılarak

          anne-baba ve çocukların psiko-sosyal iyilik durumlarının rehabilite edilmesi amaçlandı.





























       yar n lara_ s k_ol

  AR-GE  E-BÜLTENİ / OCAK 2024                            86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91