Page 44 - ocak_2022_ebulteni_kitap
P. 44

İnovatif Öğrenci Atölye Faaliyetleri



                                                                                    Bursa İnovasyon Merkezin-
                                                                                    de ilkokul, ortaokul ve lise
                                                                                    kademelerindeki  öğrenci-
                                                                                    lere yaratıcılık, yenilikçilik,
                                                                                    iletişim, takım olma, dijital
                                                                                    tasarım,  robotik  kodlama,
                                                                                    girişimcilik  gibi  becerileri
                                                                                    kazandırma  amacıyla  far-
                                                                                    kındalık etkinlikleri düzen-
                                                                                    lenmektedir.  Bu  atölyeler-
                                                                                    de  hedeflenen  öğrencilerin

                                                                                    girişimciliği  oyunlaştırma
                                                                                    metodu  ile  öğrenmesidir.
                                                                                    Tasarlanan  oyunlar  ile  gi-
                                                                                    rişimcilik kavramının anla-
                                                                                    şılması, girişimcilik ruhunu
                                                                                    geliştirmesi öncelikle amaç-
                                                                                    lanmakta  ve  oyunu  oyna-
                                                                                    yan  öğrencilerin  girişim
                                                                                    planı  geliştirme,  bir  arada
                                                                                    iş  yapabilme  konusunda
                                                                                    yetkinliklerini    artırması

                                                                                    hedeflenmektedir.  Atölye
                                                                                    boyunca öğrenciler tasarım
                                                                                    odaklı düşünme metodolo-
                                                                                    jisi ile yapılacak etkinlikler
                                                                                    sayesinde  problem  çözme,
                                                                                    yaratıcılık,  eleştirel  düşün-
                                                                                    me, tasarım, 3D teknolojisi
                                                                                    ve  STEM  (bilim,  teknoloji,
                                                                                    mühendislik ve matematik)
                                                                                    becerilerini  geliştirecekler-
                                                                                    dir.  Öğrencilere  “Gelece-
                                                                                    ğin  Girişimcileri  İçin  He-
                                                                                    def Mars”, “Parlak Fikirler
                                                                                    Sürdürülebilir  Şehirler”  ve
                                                                                    “Tekno  Girişimciler”  atöl-
                                                                                    yelerinde  etkinlikler  dü-
                                                                                    zenlenmektedir. İnovasyon
                                                                                    Merkezinde  her  çarşamba
                                                                                    okullarımızdan gelen talep
                                                                                    doğrultusunda       randevu
                                                                                    oluşturularak,  öğrencileri-
                                                                                    mizin  atölye  etkinliklerine
                                                                                  katılması     sağlanmaktadır.







                                                                                                              43
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49