Page 46 - ocak_2022_ebulteni_kitap
P. 46

Sürdürülebilir  Kalkınma  Amaçları  Farkın-
                                                            dalık Eğitimi: Türkiye’de 2008 yılından beri her

                                                            Kasım  ayında  178  ülkeyle  aynı  anda  kutlanan
                                                            Global Girişimcilik Haftası kapsamında , Bursa İl
                                                            Milli  Eğitim  Müdürlüğü  İnovasyon  Merkezinin

                                                            koordinesinde,  Küresel  Okullar  Türkiye  Savu-
                                                            nucusu Çelebi KALKAN’ın katılımı ile Çocuklar
                                                            için Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çevrimiçi

                                                            atölye programı 11 Kasım 2021 tarihinde Mümin
                                                            Gençoğlu 1 İlkokulu, Yusuf Köstem İlkokulu ve

                                                            Şehit Jandarma Uzman Çavuş İlyas Genel İlkoku-
                                                            lu 4. sınıf öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştiril-
                                                            miştir.


        Bütçesini  Bilen  Çocuklar  ve  Gençler  Eğiti-

        mi: Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve FODER

        (Finansal Okuryazarlık Derneği) iş birliğiyle Tu-
        tum, Yatırım ve Türk Mallar Haftası (12 – 18 Ara-

        lık)  kapsamında  öğrencilerin  finansal  konularda
        farkındalık  sağlamaları  amacıyla  14  -  15  Aralık

        tarihlerinde  çevrimiçi  finansal  okuryazarlık  eği-
        timleri  gerçekleştirilmiştir.  Hedef  çocuklara  ve

        gençlere parayı nasıl yöneteceklerini eğlenceli ve
        interaktif  etkinlikler  yoluyla  öğreterek  finansal

        bilinci  artırmaktır.  Finansal  okuryazarlık,  kişi-
        nin para kullanma ve yönetimi hakkında bilgiy-

        le  değerlendirme  yapması  ve  etkili  karar  verme
        yetisidir. Başka bir ifade ile finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini, birikim ve yatırımlarını

        akıllıca  değerlendirip,  bütçelerini  doğru  yönetebilme  yetkinliğine  sahip  olabilme  durumu  şek-
        linde de tanımlanabilir. (FODER) Çocukların ve gençlerin erken yaşlardan itibaren akıllıca har-

        cama alışkanlıkları edinmeleri ve öğrenmeleri ilerleyen yıllarda karşılaşabilecekleri finansal dış-
        lanmayı önleme ve parayı yönetmelerinde anahtar beceriler kazanmaları bakımından önemlidir.


















                                                                                                              45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51