Page 46 - ocak_2022_ebulteni_kitap
P. 46
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Farkın-
dalık Eğitimi: Türkiye’de 2008 yılından beri her
Kasım ayında 178 ülkeyle aynı anda kutlanan
Global Girişimcilik Haftası kapsamında , Bursa İl
Milli Eğitim Müdürlüğü İnovasyon Merkezinin
koordinesinde, Küresel Okullar Türkiye Savu-
nucusu Çelebi KALKAN’ın katılımı ile Çocuklar
için Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çevrimiçi
atölye programı 11 Kasım 2021 tarihinde Mümin
Gençoğlu 1 İlkokulu, Yusuf Köstem İlkokulu ve
Şehit Jandarma Uzman Çavuş İlyas Genel İlkoku-
lu 4. sınıf öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştiril-
miştir.
Bütçesini Bilen Çocuklar ve Gençler Eğiti-
mi: Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve FODER
(Finansal Okuryazarlık Derneği) iş birliğiyle Tu-
tum, Yatırım ve Türk Mallar Haftası (12 – 18 Ara-
lık) kapsamında öğrencilerin finansal konularda
farkındalık sağlamaları amacıyla 14 - 15 Aralık
tarihlerinde çevrimiçi finansal okuryazarlık eği-
timleri gerçekleştirilmiştir. Hedef çocuklara ve
gençlere parayı nasıl yöneteceklerini eğlenceli ve
interaktif etkinlikler yoluyla öğreterek finansal
bilinci artırmaktır. Finansal okuryazarlık, kişi-
nin para kullanma ve yönetimi hakkında bilgiy-
le değerlendirme yapması ve etkili karar verme
yetisidir. Başka bir ifade ile finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini, birikim ve yatırımlarını
akıllıca değerlendirip, bütçelerini doğru yönetebilme yetkinliğine sahip olabilme durumu şek-
linde de tanımlanabilir. (FODER) Çocukların ve gençlerin erken yaşlardan itibaren akıllıca har-
cama alışkanlıkları edinmeleri ve öğrenmeleri ilerleyen yıllarda karşılaşabilecekleri finansal dış-
lanmayı önleme ve parayı yönetmelerinde anahtar beceriler kazanmaları bakımından önemlidir.
45