Page 114 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 114
DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (TEMEL EĞİTİM-2 HİZ.)
BURSA PSİKOLOJİ ATÖLYESİ • Toplum ruh sağlığı açısından önemli
PROJESİ aktörlerden biri olan öğretmenlerin ve
velilerin hem kişisel ruh sağlığına kat-
1. Bursa Psikoloji Atölyesi Nedir? kıda bulunmak hem de onların toplum
ruh sağlığına yapacakları katkı nokta-
Bursa Psikoloji Atölyesi, psikoloji ve ki-
sında ellerini güçlendirmeyi,
şisel gelişim konuları ekseninde başta
• Öğretmenlerin ve velilerin, öğrenci-
ruh sağlığı uzmanları olmak üzere çeşitli
lerinin gelişimlerine ve okul iklimine
meslek disiplinlerinden uzmanlarla öğret-
olumlu katkı yapabilecek önleyici ve
menleri, öğrencileri ve velileri atölye orta-
çözüm odaklı müdahale kabiliyetini
mında buluşturarak kişisel gelişimlerine
güçlendirmeyi,
ve psikolojik sağlamlıklarına katkı sağ-
lamayı amaçlayan bir eğitim ve paylaşım • Öğretmenlerin ve velilerin annelik, ba-
balık, eşlik gibi diğer sosyal rolleri açı-
platformudur.
sından destek alabilecekleri bir plat-
Bursa Psikoloji Atölyesi doğrudan psikoe-
form yaratmayı amaçlamaktayız.
ğitim, uygulama ve etkileşim içeren atölye
3. Bursa Psikoloji Atölyesi Araçları
eğitim sistemi üzerine kurgulanmıştır.
a. Öğretmen Psikoloji Atölyesi
Hem yüz yüze hem de online atölyelerin
olacağı Bursa Psikoloji Atölyesi Öğretmen Öğretmen Psikoloji Atölyesi üç farklı for-
Psikoloji Atölyesi, Veli Psikoloji Atölyesi ve matta öğretmenlerle buluşacaktır.
Öğrenci Psikoloji Atölyesi olmak üzere üç
• Geçen yıllarda olduğu gibi online atöl-
ana araçtan oluşur. yeler devam edecektir. Ayda bir olmak
2. Bursa Psikoloji Atölyesinin Amacı üzere çevrimiçi üzerinden öğretmen-
lerle ruh sağlığı çalışanlarını bir konu
Bursa Psikoloji Atölyesi ile; ekseninde bir araya getirmeye devam
edeceğiz.
• Psikoloji ve kişisel gelişim konuları ek-
seninde öğretmenler, öğrenciler ve ve- • Yüzyüze uygulamalı bu yıl genele açık
liler için süreğen, profesyonel, sistema- ve okula özgü olmak üzere iki formatta
tik ve yapılandırılmış bir beslenme ve yapılacaktır. Genele açık atölyeler baş-
paylaşım alanı yaratmayı, vuru yoluyla bir merkezde yüzyüze ya-
pılacaktır.
114