Page 116 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 116
DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (TEMEL EĞİTİM-2 HİZ.)
KARİYER YÖNLENDİRME
• Veli psikoloji atölyesi kapsamında
VE SOSYAL UYUM PROJESİ
2021-2022 eğitim öğretim yılının ikinci
(NEXUS)
döneminden itibaren toplamda 5 atöl-
ye ile gerçekleştirilerek 8774 velimize
ulaşılmıştır. 2022-2023 eğitim öğretim
1. Kariyer Yönlendirme Ve Sosyal Uyum
yılınında veli atölyelerinde yüzyüze
Projesi (Nexus) Nedir?
formata geçilmiştir ve yılın ilk iki ayın-
da toplamda 9 kurumumuzda gerçek- Suriyeli ve dezavantajlı öğrencilerin mes-
leştirilen yüzyüze atölyelerde 487 veli- leki farkındalıklarının geliştirilmesi ve bi-
mize ulaşılmıştır. linçli mesleki tercihler yapabilmeleri ama-
cıyla hazırlanan (Türkiye ve Alman ortak
• Öğrenci psikoloji atölyesi kapsamında
projesi) NEXUS projesi için ülkemizden 4
2021-2022 eğitim öğretim yılının ikinci
pilot il belirlenmiştir.
döneminden itibaren toplamda 6 atölye
ile gerçekleştirilerek 9255 öğrencimize Proje Ankara, Gaziantep, Bursa ve Kahra-
ulaşılmıştır. 2022-2023 eğitim öğretim
manmaraş illerimizde önümüzdeki 2 yıl
yılınında öğrenci atölyelerinde yüzyü-
uygulanacak olup sosyal uyum ve gönüllü-
ze formata geçilmiştir ve yılın ilk iki
lük faaliyetlerinin çeşitliliğinin arttırılma-
ayında toplamda 8 kurumumuzda ger-
sı, yeni yöntem ve araçların geliştirmesi
çekleştirilen yüzyüze atölyelerde 2087
hedeflenmektedir.
öğrencimize ulaşılmıştır.
Bakanlığımız Temel Eğitim Genel Müdür-
Bursa Psikoloji Atölyesinin Sosyal lüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim Müdürlüğü
Medya Hesaplarımız ve Alman Uluslararası İş Birliği Kurumu
arasında imzalanan protokol kapsamında
https://instagram.com/bursa_psikoloji_atolyesi/ uygulanmaya başlanan “Kariyer Yönlen-
dirme ve Sosyal Uyum Projesi” kapsamın-
https://www.facebook.com/bupsabursa/
da ilimizde belirlenen 6 pilot okulun 7 ve
https://www.twitter.com/bupsa_bursa/
8. Sınıf öğrencilerinin gelecekteki eğitim-
lerine yönelik bilgilendirme çalışmaları
Bölümümüzce yapılmış olup, 2022-2023
eğitim öğretim yılında da çalışmalara de-
vam edilmektedir.
116