Page 119 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 119

DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (TEMEL EĞİTİM-2 HİZ.)


        Kendini Tanıma Modülü



        •  Bu modülde öğrencinin kendini, ilgilerini, yeteneklerini ve mesleki değerlerini nasıl
            tanıyacağı ve sağlıklı bir kariyer planı nasıl oluşturabileceğine ilişkin bilgiler yer al-
            maktadır.


        •  Bu bölümde öğrenciler için kendilerini tanıma noktasında kendilerine uygulayabile-
            cekleri «Bursa Mesleki Yaklaşım Envanteri» ve « Holland Mesleki Tercih Envanteri»

            olmak üzere iki envanter uygulaması bulunmaktadır.

        •  Envanter sonuçlarına doğrudan buradan ulaşılabilmektedir.

        •  Mesleki ve Teknik Eğitim Nedir ve Nasıl Yerleşilir? Modülü


        •  Bu modülde mesleki ve teknik eğitimin ne olduğu, amaçları, öncelikleri, Bakanlığımı-
            zın bu kapsamda yaptığı çalışmalar yer almaktadır.


        •  Öte yandan mesleki ve teknik eğitim kurumları olan Mesleki ve Teknik Anadolu Lise-
            leri, Spor Liseleri, Güzel Sanatlar Liseleri ve Mesleki Eğitim Merkezleri ile bu kurum-
            larda yer alan program türleri, merkezi sınav ve mahalli yerleştirme ile nasıl yerleşil-

            diğine ilişkin temel bilgilendirmeler yer almaktadır.
        Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarının İşleyişi Nasıldır? Modülü



        •  Bu modülde mesleki ve teknik eğitim kurumlarının temel işleyişine ilişkin alan ve dal
            seçim süreci, başarı ve sınıf geçme, devam-devamsızlık, ödül ve disiplin uygulamaları,
            nakil ve geçişler, staj işlemleri, mezuniyet sonrası gibi bilgiler yer almaktadır.


        •  Bu bölümde bir mesleki ve teknik eğitim kurumuna yerleştiğinde öğrenciyi nelerin
            beklediğine ilişkin simülatif bilgiler yer almaktadır.

        Alan ve Dal Tanımları Modülü


        •  Bu modülde Mesleki ve Teknik Eğitim alan ve dalların tanıtımına ilişkin detaylı ve vi-

            deolu tanıtımlar yer almaktadır.

        •  Aynı zamanda bir alan ve dalın Bursa’da hangi okullarda bulunduğuna ve nasıl yerle-
            şileceğine ilişkin ayrıntılı bilgilendirmeler yer almaktadır.











                                                                                                            119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124