Page 119 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 119
DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (TEMEL EĞİTİM-2 HİZ.)
Kendini Tanıma Modülü
• Bu modülde öğrencinin kendini, ilgilerini, yeteneklerini ve mesleki değerlerini nasıl
tanıyacağı ve sağlıklı bir kariyer planı nasıl oluşturabileceğine ilişkin bilgiler yer al-
maktadır.
• Bu bölümde öğrenciler için kendilerini tanıma noktasında kendilerine uygulayabile-
cekleri «Bursa Mesleki Yaklaşım Envanteri» ve « Holland Mesleki Tercih Envanteri»
olmak üzere iki envanter uygulaması bulunmaktadır.
• Envanter sonuçlarına doğrudan buradan ulaşılabilmektedir.
• Mesleki ve Teknik Eğitim Nedir ve Nasıl Yerleşilir? Modülü
• Bu modülde mesleki ve teknik eğitimin ne olduğu, amaçları, öncelikleri, Bakanlığımı-
zın bu kapsamda yaptığı çalışmalar yer almaktadır.
• Öte yandan mesleki ve teknik eğitim kurumları olan Mesleki ve Teknik Anadolu Lise-
leri, Spor Liseleri, Güzel Sanatlar Liseleri ve Mesleki Eğitim Merkezleri ile bu kurum-
larda yer alan program türleri, merkezi sınav ve mahalli yerleştirme ile nasıl yerleşil-
diğine ilişkin temel bilgilendirmeler yer almaktadır.
Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarının İşleyişi Nasıldır? Modülü
• Bu modülde mesleki ve teknik eğitim kurumlarının temel işleyişine ilişkin alan ve dal
seçim süreci, başarı ve sınıf geçme, devam-devamsızlık, ödül ve disiplin uygulamaları,
nakil ve geçişler, staj işlemleri, mezuniyet sonrası gibi bilgiler yer almaktadır.
• Bu bölümde bir mesleki ve teknik eğitim kurumuna yerleştiğinde öğrenciyi nelerin
beklediğine ilişkin simülatif bilgiler yer almaktadır.
Alan ve Dal Tanımları Modülü
• Bu modülde Mesleki ve Teknik Eğitim alan ve dalların tanıtımına ilişkin detaylı ve vi-
deolu tanıtımlar yer almaktadır.
• Aynı zamanda bir alan ve dalın Bursa’da hangi okullarda bulunduğuna ve nasıl yerle-
şileceğine ilişkin ayrıntılı bilgilendirmeler yer almaktadır.
119