Page 30 - ECEP_Kitap
P. 30

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLE İLGİLİ
                                             KAZANIMLAR

                  GÖSTERGELERİ VE AÇIKLAMALARI






          sınırlandırmamak için sanatçının ve adının etkinliğin hemen başında verilmemesi gerekir. Çocuklar sanatçıya ve sanat eserine
          ilişkin düşüncelerini ve tahminlerini özgürce ifade ettikten sonra öğretmen sanatçıya ve eserine ilişkin gerçek bilgiyi çocuklarla
          paylaşmalıdır.  Çocuğun  yetişkin  denetimi  olmadan  da  sanat  eserlerine  özen  gösterebilmesi  için  gerekli  eğitsel  ortam
          oluşturulmalıdır.
          Kazanım 15. Kendine güvenir.
          Göstergeleri: Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler. Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiği durumlarda
          farklı görüşlerini söyler. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
          Açıklamaları: Benlik algısı; çocuğun kendine ilişkin değerlendirmeleri ve başkalarının onun hakkındaki görüşlerinin çocuğa
          yansımalarından oluşur. Bu kazanım çocuğun kendini doğru değerlendirmesi, kendiyle ilgili olumlu bir algıya sahip olması ve
          grup içinde kendini rahat ifade edebilmesini içerir. Bunun yanı sıra çocuğun istemediği durumlarda (etkinlik, karar, kural gibi)
          kendi görüş veya kararlarını belirtmesine fırsat vermeye özen gösterilmelidir. Gerekli durumlarda çocuğun lider olmayı istemesi
          kendine güven duyduğunun bir göstergesidir. Bu amaçla öğretmenler çocuğun kendini doğru tanımasını, grup önünde rahat
          davranmasını ve liderliği üstlenmesini sağlayan etkinlikler düzenlemelidir.
          Kazanım 16. Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.
          Göstergeleri: Toplumda farklı rol ve görevlere sahip kişiler olduğunu söyler. Aynı kişinin farklı rol ve görevleri olduğunu söyler.
          Açıklamaları:  Toplumsal  yaşamın  insanların  üstlendiği  farklı  sorumluluk  ve  görevlerle  sürdüğünün  çocuklar  tarafından
          anlaşılması  gerekmektedir.  İnsanların  yaşamda  farklı  rolleri  ve  görevleri  olduğunu  çocukların  farkına  varmaları  için  uygun
          etkinlikler düzenlenmelidir. Kişinin farklı rolleri ile ilgili öğrenme süreçleri de planlanmalıdır. Örneğin, okulda öğretmen rolünde
          olan  ve  görevi  eğitim  vermek  olan  bir  birey  evde  anne  veya  baba  rolündedir  ve  çeşitli  ev  işlerini  diğer  aile  bireyleri  ile
          paylaşmak  evdeki  görevlerindendir.  Bu  konuların  haklar  ve  sorumluluklarla  beraber  ele  alınarak  tartışılmasına  özen
          gösterilmelidir.
          Kazanım 17. Başkalarıyla sorunlarını çözer.
          Göstergeleri:  Başkaları  ile  sorunlarını  onlarla  konuşarak  çözer.  Arkadaşlarıyla  sorunlarını  çözemediği  zamanlarda
          yetişkinlerden yardım ister. Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.
          Açıklamaları:  Bu  kazanımın  amacı  çocuğun  sosyal  ilişkilerindeki  problem  çözme  becerisini  geliştirmektir.  Çeşitli  problem
          durumları  veya  çatışmalar  karşısında  uygun  davranışlar  göstermeyi  sağlayan  farklı  etkinlikler  düzenlenmelidir.  Drama
          çalışmaları veya öykü tamamlama gibi Türkçe çalışmaları bu kazanıma ulaşmayı kolaylaştıracak etkinliklerdir.


































                                                                                                                28
                            ar      ge                                            / bursailmemarge     bursaarge.meb.gov.tr

                             BURSA
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35