Page 102 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 102

DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM HİZ.)


         GELECEK TARIMDA, TARIMIN                              Bu  sayede  ülkemiz  daha  da  güçleniyor.

              GELECEĞİ GENÇLERDE                               Bugünkü  konumuz  özellikle  dünyadaki

                                                               iklim  şartlarının  değişmesiyle  Bakanlık-

        2022-2023  eğitim  ve  öğretim  yılında                larımız 2022-2023 eğitim öğretim yılında
        mesleki ve teknik eğitimin ana temaların-              mesleki eğitimin ana temalarından birini

        dan biri olan "Tarım ve İklim Değişikliği"             "Tarım ve İklim Değişikliği" olarak belir-
        kapsamında  ortaöğretim  kurumu  tercihi               lediler." dedi.
        yapacak öğrenci ve velilerin tarım alanına             Mesleki eğitim piyasanın istediği nitelikli

        ilişkin farkındalıklarının artırılması ama-            insan gücünü yetiştirir diyen Gür: “Mesle-
        cıyla Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile              ki eğitim için iş piyasasıyla birlikte hare-
        Bursa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ara-                 ket etmek, ortaklık yapmak kaçınılmaz bir

        sında yapılan basın bilgilendirme toplan-              şeydir. Son dönemde Bakanlığımızın poli-
        tısı Hamidiye Mesleki ve Teknik Anadolu                tikası eğitim üretim istihdam odaklı mes-
        Lisesinde gerçekleştirildi.                            leki eğitim anlayışıdır. Bu bağlamda tüm


        Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Serkan GÜR                meslek  liselerimizden  olduğu  gibi  tarım
        ve Bursa İl Tarım ve Orman Müdürü Ha-                  alanındaki  Hamidiye  Mesleki  ve  Teknik

        mit  Aygül'ün  katılımıyla  gerçekleştirilen           Anadolu  Lisemizden  yetişen  öğrencile-
        basın toplantısında kurum müdürleri, ta-               rimizin  iş  dünyasının  istediği  kendi  ala-
        rım ve hayvancılık alanına yönelik yapıla-             nında  ya  da  kendi  kurabileceği  işe  karşı

        cak çalışmalar hakkında basın mensupla-                yetkin olarak yetişiyorlar. Osmanlı’nın ilk
        rına açıklamalarda bulundu.                            başşehrinde Abdülhamit Han’ın dönemin-
                                                               de yapılan Ziraat Mektebi’nin bahçesinde
        İklim değişikliğinin sürdürülebilir tarım-
                                                               olmak  gurur  verici.  Ecdadımızın  ziraat
        sal üretime olumsuz etkilerinin önemine
                                                               mektebi dediği yerin hala ziraat mektebi
        vurgu yaparak sözlerine başlayan İl Milli
                                                               olarak  hizmet  etmesi  neslin  bunu  koru-
        Eğitim  Müdürü  Serkan  Gür:  “Tüm  çalış-
                                                               ma güdüsünün ne kadar yüksek olduğu-
        malarımızı  üreten  güçlü  Türkiye  nokta-
                                                               nu gösteriyor. Biz bunu bugünden sonra
        sında üreten güçlü öğrencilerin yetişmesi
                                                               çok  daha  yukarılara  taşıyacağız.  Mesleki
        amacıyla yapıyoruz. Milli Eğitim Bakanlı-
                                                               eğitimin bütün alanlarında olduğu gibi ta-
        ğımızın da özellikle mesleki eğitim alanın-
                                                               rım alanında da özellikle Bakanımız Sayın
        da üretmeyi bilen ve istihdam odaklı bir
                                                               Mahmut  Özer’in  liderliğinde  çok  önem-
        politik hareketliliği var. Türkiye’de mesle-
                                                               li  açılım  hareketliliği  içindeyiz.”  şeklinde
        ki eğitim gün geçtikçe güçleniyor.
                                                               konuştu.






         102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107