Page 102 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 102
DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM HİZ.)
GELECEK TARIMDA, TARIMIN Bu sayede ülkemiz daha da güçleniyor.
GELECEĞİ GENÇLERDE Bugünkü konumuz özellikle dünyadaki
iklim şartlarının değişmesiyle Bakanlık-
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında larımız 2022-2023 eğitim öğretim yılında
mesleki ve teknik eğitimin ana temaların- mesleki eğitimin ana temalarından birini
dan biri olan "Tarım ve İklim Değişikliği" "Tarım ve İklim Değişikliği" olarak belir-
kapsamında ortaöğretim kurumu tercihi lediler." dedi.
yapacak öğrenci ve velilerin tarım alanına Mesleki eğitim piyasanın istediği nitelikli
ilişkin farkındalıklarının artırılması ama- insan gücünü yetiştirir diyen Gür: “Mesle-
cıyla Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile ki eğitim için iş piyasasıyla birlikte hare-
Bursa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ara- ket etmek, ortaklık yapmak kaçınılmaz bir
sında yapılan basın bilgilendirme toplan- şeydir. Son dönemde Bakanlığımızın poli-
tısı Hamidiye Mesleki ve Teknik Anadolu tikası eğitim üretim istihdam odaklı mes-
Lisesinde gerçekleştirildi. leki eğitim anlayışıdır. Bu bağlamda tüm
Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Serkan GÜR meslek liselerimizden olduğu gibi tarım
ve Bursa İl Tarım ve Orman Müdürü Ha- alanındaki Hamidiye Mesleki ve Teknik
mit Aygül'ün katılımıyla gerçekleştirilen Anadolu Lisemizden yetişen öğrencile-
basın toplantısında kurum müdürleri, ta- rimizin iş dünyasının istediği kendi ala-
rım ve hayvancılık alanına yönelik yapıla- nında ya da kendi kurabileceği işe karşı
cak çalışmalar hakkında basın mensupla- yetkin olarak yetişiyorlar. Osmanlı’nın ilk
rına açıklamalarda bulundu. başşehrinde Abdülhamit Han’ın dönemin-
de yapılan Ziraat Mektebi’nin bahçesinde
İklim değişikliğinin sürdürülebilir tarım-
olmak gurur verici. Ecdadımızın ziraat
sal üretime olumsuz etkilerinin önemine
mektebi dediği yerin hala ziraat mektebi
vurgu yaparak sözlerine başlayan İl Milli
olarak hizmet etmesi neslin bunu koru-
Eğitim Müdürü Serkan Gür: “Tüm çalış-
ma güdüsünün ne kadar yüksek olduğu-
malarımızı üreten güçlü Türkiye nokta-
nu gösteriyor. Biz bunu bugünden sonra
sında üreten güçlü öğrencilerin yetişmesi
çok daha yukarılara taşıyacağız. Mesleki
amacıyla yapıyoruz. Milli Eğitim Bakanlı-
eğitimin bütün alanlarında olduğu gibi ta-
ğımızın da özellikle mesleki eğitim alanın-
rım alanında da özellikle Bakanımız Sayın
da üretmeyi bilen ve istihdam odaklı bir
Mahmut Özer’in liderliğinde çok önem-
politik hareketliliği var. Türkiye’de mesle-
li açılım hareketliliği içindeyiz.” şeklinde
ki eğitim gün geçtikçe güçleniyor.
konuştu.
102