Page 103 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 103

DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM HİZ.)



        Çiftçi  olup  ülkemizin  değerli  toprakları-          Büyükşehir Belediyemiz BURSKOOP’u ku-

        nı işleyerek kendi işini yapan, bu ülkenin             rarak  mesleki  eğitimi  tercih  eden  5000
        milli ekonomisine ve milli üretimine katkı             çocuğumuza burs verecek. Tarım alanın-
        sunan  gençleri  yetiştirmek  bizim  birinci           da mühendisliği düşünen öğrencilerimizi

        önceliğimizdir diyen Serkan Gür: "Tarım                de çiftçilik yaparak milli ekonomiye katkı
        lisemizde  hem  sebze-meyve,  hem  hay-                sağlamak  isteyen  öğrencilerimizi  de  Ta-
        vansal ürünler, hem de çeşitli makineler               rım Lisemize bekliyoruz. Ülkemiz ve mil-

        var. Tarım alanındaki lisemizde drone ve               letimiz için hayırlı olmasını diliyor hepini-
        güneş enerjisiyle çalışan çeşitli tarım alet-          ze teşekkür ediyorum." şeklinde konuştu.
        lerine kadar tarım alanında AR-GE çalış-
                                                               Bursa İl Tarım ve Orman Müdürü Hamit Ay-
        maları  da  yürütülüyor.  Tarım  lisemizde
                                                               gül “Her iki Bakanlığımızın tarımsal alanla
        öğrencilerimizi tarım ve hayvancılık faali-
                                                               gençlerimizi buluşturmak, buluştururken
        yetlerine hazırlarken gelişen teknolojiyle
                                                               de  nitelikli  iş  gücü  olarak  yetişmelerine
        yeni nesil üretim yapabilecek makineleri
                                                               katkı sağlamak üzere hazırlanan bu çalış-
        tasarlayan AR-GE faaliyetlerini yürütüyo-
                                                               manın öncelikle ilimize ve ülkemize hayır-
        ruz. Bu noktada Tarım ve Orman Bakan-
                                                               lı olmasını temenni ediyorum. Bu protokol
        lığımızdan  da  ciddi  destek  görüyoruz."
                                                               Bakanlıklarımızın  imkânlarının  karşılıklı
        dedi.
                                                               kullanımı,  yararlandırılması  ve  desteğini
        "Gelecek Tarımda Tarımın Geleceği Genç-                içeriyor. Bursa çok önemli bir tarım ken-
        lerde" yaklaşımıyla gençlerimizin bu alan-             ti. Hem gıda yönünden İstanbul’dan sonra

        larda  eğitim  veren  meslek  liselerimize             Türkiye’nin en önemli kenti hem de hay-
        yönelimleri hem bugünün Türkiye'si hem                 vancılık yönünden büyük ve önemli tesis-
        de  yarının  Türkiye'si  için  oldukça  önem           leri,  işletmeleri  bünyesinde  bulunduran

        taşıyor. " diyen Serkan Gür: "Tarım lisemiz            bir şehir. Ayrıca bitkisel üretim bakımın-
        (Hamidiye  MTAL)  tarım  alanına  sınavla              dan Türkiye’nin birinci olduğu 10’a yakın

        öğrenci almakla birlikte tarım alanını ter-            ürün  ilimizde  yetiştirilmekte.  Bu  önemi
        cih eden her öğrenciye 300 lira burs ve-               vurgulamak,  üretim  yaparken  çiftçileri-
        rilecek. LGS'de %5'e giren ve tarım alanı-             mizin  teknik  kapasitesini  güçlendirmek,

        nı kazanan öğrencilere 1000 lira burs ve               tarımla  ilgili  okullarımızda  okuyan  öğ-
        dizüstü  bilgisayar  verilecek.  Ayrıca  Bur-          rencilerimizin  eğitimlerine  imkânlarımız
        sa'da önceki günlerde çok önemli bir ça-               ölçüsünde  Tarım  ve  Orman  Müdürlüğü

        lışmanın da başlangıcı yapıldı.                        olarak katkıda bulunmak amacıyla bu ça-
                                                               lışmanın içerisinde yer alıyoruz.






                                                                                                            103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108