Page 105 - 2023_e bulten_ocak.indd
P. 105

DİĞER BİRİMLERİN ÇALIŞMALARI (MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM HİZ.)


          BURSA’DA MARKA TESCİLLİ                              Dünya  ve  Türkiye'deki  ekmek  üretimiyle

               MESLEK LİSESİ FIRINI,                           ilgili  sektörü  incelediğimizde  gerçekten

           EKMEĞİN ‘AR-GE MERKEZİ’                             bu  alanda  yetişmiş  insan  gücüne  ihtiyaç
                                                               duyulduğunu tespit ettik." dedi.
                            OLDU

                                                               Gür,  Milli  Eğitim  Bakanı  Mahmut  Özer’in
                                                               de girişimleriyle Bursa’da ekmek üretme-
        Şehit  Erol  Olçok  Mesleki  ve  Teknik  Ana-
                                                               yi bilen öğrenciler yetiştirmek istedikleri-
        dolu Lisesinde açılan ve "Kampüs Fırını"
                                                               ni dile getirdi. Millî ekonomiye katkı sağ-
        adıyla  marka  tescili  yapılan  fırın,  sektör
                                                               layan, ekmek ve ekmek üretiminin manevi
        için "Ar-Ge merkezi" gibi çalışıyor.
                                                               değerinin de işin içinde bulunduğu, bu de-
        Yiyecek İçecek Hizmetleri ile Konaklama                ğerlere uygun bir nesil yetiştirebilmek için
        ve Seyahat Hizmetleri alanlarında faaliyet             fırında  eğitim  öğretim  faaliyetlerini  sür-

        gösteren  ve  mezunlarının  çoğu  sektör-              düreceklerini anlatan Gür, “Kampüs Fırını
        de istihdam edilen lisede, ekmek üretimi               ve ekmek üretim tesisimizdeki en önemli
        konusunda araştırmalar yapılıyor. Okulda               hususlardan biri, özellikle sektörle iş bir-

        sektörün  önde  gelen  ustaları  da  dersler           liği yaparak Bakanlığımızın eğitim, üretim,
        veriyor.                                               istihdam  iş  birliğine  uygun  bir  yaklaşım-
                                                               la sektörün istediği nitelikli insan gücünü
        Geleneksel  ekmek  yapımından,  ekmeğin
                                                               sektörle birlikte yetiştirmek üzerine çalış-
        tarihçesi ve dünyadaki yerine birçok konu
                                                               malarımız devam ediyor.” ifadesini kullan-
        üzerinde çalışılan okulun fırınında dene-
                                                               dı.
        me amaçlı ekmek üretimleri de gerçekleş-
                                                               Fırındaki hamur hazırlama ve pişirme
        tiriliyor.
                                                               makineleri de meslek lisesinden
        İl Milli Eğitim Müdürü Serkan Gür, okulda

        açılan  fırının  marka  tescilinin  yapıldığı-         Serkan Gür, fırındaki makinelerin Tophane
        nı söyledi. Bu fırını, Millî Eğitim Bakanlı-           Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesince üre-

        ğının  fikri  mülkiyet  seferberliğine  uygun          tildiğini aktardı. Millî Eğitim Bakanlığının
        oluşturduklarını belirten Gür, "Burası ek-             ülke genelinde ekmek üretimiyle ilgili sek-
        mek  üretimiyle  ilgili  bir  Ar-Ge  merkezi.          törün  istediği  iş  gücünü  oluşturabilmeyi

        Türkiye'de ve dünyada bu alanda yetişmiş               amaçladığını vurgulayan Gür, şöyle konuş-
        insanların  nasıl  yetiştiğiyle  ilgili  yiyecek       tu:  “Bütün  alanlarda  hem  üretmeyi  bilen

        içecek alanı öğretmenlerimiz başta olmak               hem de sektörle iş birliği içinde olan öğ-
        üzere çok geniş araştırmalar yaptık.                   renciler yetiştiriyoruz.






                                                                                                            105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110